
Kundeservice
Vi hjelper deg gjerne!
Hvis du har spørsmål, trenger hjelp eller bare ønsker å gi oss tilbakemelding på en bok, så er vi her!
På Min side finner du informasjon om ditt kundeforhold og dine bestillinger.
Du kan nå oss på e-post kundeservice@cappelendamm.no eller ringe oss på telefon 21 89 80 60 (mandag-fredag 9-15).
Innlogging og kontaktinformasjon
Logge inn på Min side
Hvis du har kjøpt bøker eller abonnement fra oss, kan du logge inn på Min side for å se all informasjon om ditt kundeforhold og dine bestillinger.
Slik logger du inn
Klikk på ikonet for Logg inn øverst til høyre i menyen på nettsiden, skriv inn telefonnummeret ditt, og du vil få tilsendt en SMS med en engangskode. Skriv inn engangskoden og logg inn.
Innlogging og kontaktinformasjon
Du finner alle opplysninger vi har registrert på deg inne på Min side. Der kan du enkelt oppdatere din kontaktinformasjon.
Vi hjelper deg også på e-post kundeservice@cappelendamm.no eller telefon 21 89 80 60 (mandag-fredag 9-15)
Bestilling og levering
Bestilling
Når din bestilling er registrert vil du motta en bekreftelse til din e-postadresse.
Dersom du ikke mottar en slik e-post, kan det skyldes at e-postadressen er skrevet feil. Du kan oppdatere e-postadressen din på Min side, eller kontakt oss, slik at vi får endret den.
Hvis det ikke er samsvar mellom bestilling og ordrebekreftelse bør kjøper ta kontakt så snart som mulig.
På Min side finner du oversikt over alle bestillinger og status på disse.
Frakt og levering
- Vi leverer kun til adresser i Norge og på Svalbard
- Vi bruker Posten/Bring som distributør
- Du må være fylt 18 år for å kunne bestille fra våre nettsider
Når din bestilling sendes fra oss vil du motta en leveringsbekreftelse til din e-postadresse.
Frakt
- Vi tilbyr fri frakt på alle bestillinger over 299,-.
- På bestillinger under 299,- påløper frakt på 29,-.
- På forsendelser til Svalbard påløper frakt på 150,-.
For abonnement gjelder egne betingelser for frakt.
Leveringstid
Leveringstiden er oppgitt i tilknytning til hver vare. Bestillinger blir normalt sendt fra oss i løpet av 1-3 virkedager. Merk at frakttid kommer i tillegg.
På varer som forhåndsbestilles vises forventet utgivelsesdato på produktsiden.
På Min side ser du alltid status på bestillingen din.
Dellevering
Hvis ikke alle varer er på lager vil bestillingen delleveres uten ekstra kostnad for deg.
Betaling
Betaling og betalingsmåter
For at du skal føle deg trygg når du handler hos oss har vi valgt sikre betalingsalternativer. Du kan velge mellom de tilgjengelige betalingsmetodene under kjøpsprosessen.
Kortbetaling
Vi bruker Nets ved betaling med kort.
Ved kortbetaling oppgir du din kortinformasjon. Vi belaster kortet når bestillingen sendes fra oss. Vi reserverer et beløp på kr 1 i det bestillingen gjennomføres, men denne reservasjonen opphører umiddelbart, og kortet ditt vil ikke bli belastet.
Du kan enkelt oppdatere din kortinformasjon på Min side.
Faktura
Faktura medfølger varen(e), og har 30 dagers betalingsfrist.
Fakturaene finner du også tilknyttet bestillingen på
Betalingspåminnelse
Hvis en faktura ikke blir betalt innen fristen, vil vi sende deg en betalingspåminnelse. Det påløper et purregebyr på 35,- pr påminnelse vi sender ut.
På Min side finner du en oversikt over alle fakturaer vi har sendt deg, og status på disse.
Jeg har betalt
Hvis en faktura har status "Lukket" er den betalt og i orden, og du kan se bort i fra purringen.
Jeg har returnert varen(e)
Hvis varen(e) er returnert vil bestillingen få status "Kreditert". I så fall kan du se bort i fra purringen.
Er ikke bestillingen kreditert, og det er mindre enn en uke siden du returnerte, avvent et par dager før du sjekker på nytt.
Inkasso
Har du mottatt et inkassovarsel, skyldes dette at du har mottatt betalingspåminnelser fra oss som ikke har blitt betalt. Inkassovarselet er en siste påminnelse før saken oversendes vårt inkassobyrå.
Har vi ikke mottatt betaling for en faktura, etter betalingspåminnelser og inkassovarsel, sendes saken videre til inkasso. Vårt inkassobyrå Riverty er de som kan ta videre avgjørelser vedrørende din sak. Vi ber derfor om at du tar direkte kontakt med dem, på telefon 74 36 68 88 eller e-post, dersom du har spørsmål eller innsigelser.
Angrerett og retur
Angrerett
På fontini.no gjelder 14 dagers angrerett fra du mottok varen eller avtalen ble inngått, i henhold til angrerettloven.
Varen må være ubrukt og i samme stand som ved mottak, og i original emballasje. Kunden betaler returporto ved bruk av angreretten. Husk å legge ved faktura eller annen informasjon, slik at vi vet hvem returen kommer fra.
E-bøker og nedlastbare lydbøker
Vi gjør oppmerksom på at det ikke er angrerett på e-bøker og nedlastbare lydbøker.
Returadresse
Returadressen vår er:
Sentraldistribusjon AS, Cappelen Damm, 0540 Oslo
Retur og Reklamasjon
Dersom varen har en produksjonsfeil eller en mangel som ikke skyldes vanlig slitasje, har du rett til å reklamere i henhold til norsk forbrukerkjøpslov. Du må du kontakte oss så snart som mulig etter at feilen er oppdaget.
Reklamasjonsretten gjelder ikke skader som skyldes feil bruk, uhell eller normal slitasje.
Samtykker
Nyhetsbrev
Kommer mer informasjon snart.
Samtykker
Vi vil til enhver tid sende deg informasjon på din registrerte e-postadresse som er relevant for ditt kundeforhold og dine bestillinger.
Kommunikasjon utover dette kan du velge å avstå fra ved å administrere dine samtykker på Min side eller ved å ta kontakt med kundeservice.
Personvern og sikkerhet
Personvern og sikkerhet
Når du aksepterer våre kjøpsvilkår ved bestilling, gir du samtidig ditt samtykke til at vi kan oppbevare og behandle dine personopplysninger. Vi trenger dine opplysninger for å kunne oppfylle våre forpliktelser og levere varene(e) til deg.
Cappelen Damm respekterer din rett til personvern og behandler dine personopplysninger i tråd med gjeldende lover og regler.
Du kan lese mer om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring.
Informasjonskapsler
Vi bruker informasjonskapsler for å gi deg funksjonelle nettsider og relevante annonser, samt for å analysere bruken av nettsidene våre.